11 mei 2023 Washington

12 mei 2023 - Ocean Pines, Maryland, Verenigde Staten

Vandaag staat een dagje dierentuin op de planning. Na het ontwaken gingen we eerst ontbijten in het hotel. Met een goed gevulde maag gingen we onze spullen pakken, uitchecken en met de auto op weg naar de dierentuin zo’n half uurtje rijden. Toegang is gratis, alleen parkeren 30 dollar maar dat is dan natuurlijk een koopje als je geen entree hoeft te betalen.
Het park was prachtig gelegen In een mooi groen gebied. Bregje had al een hele lijst gemaakt van de dieren die we zouden gaan bezoeken. We begonnen bij de leeuwen, gingen verder naar de gorilla’s en volgde zo haar schema door de hele dierentuin. Bijzonder was wel de komodovaraan, in Nederland nog nooit gezien, wel op filmpjes. Maar hier was hij live. Eerst zagen we alleen een staart uit een luikje steken maar even later, toch in zijn geheel naar buiten een prachtig gezicht. En verder nog vele dieren gezien waaronder veel bekenden die we ook in onze dierentuin hebben maar toch wel een belevenis om zo ook hier in de usa een dierentuin te bezoeken. Hierna gingen we tot groot genoegen vooral van Anne Beth op weg naar de Red Ribbon, een eetgelegenheid waar je hele goede hamburgers kan eten. Dat was heerlijk. Hierna vertrokken we richting Ocean Pines, naar het zomerhuis van Gijs en Vicky maar we de laatste dagen hier in Amerika zullen vertoeven. Wat een prachtig huis hier op een mooie plek.

1. Alette:
    12 mei 2023
    Mooi om jullie vakantie zo te volgen!!!
  2. Janny Ouwehand:
    12 mei 2023
    Supergaaf de foto's en ja de elektrische step is dan wel een uitkomst. 😀 mooi weer zo te zien. Geniet er nog lekker van.
  3. Ouwehand Willem:
    12 mei 2023
    Ja zeker de steps een uitkomst met onze Bregje die iedere stap te veel vind