10 mei 2023 Washington

12 mei 2023 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag staat Washington op het programma. Vicky zorgde nog voor een klein Amerikaans ontbijt en daarna konden we op weg. Google Maps gaf 3 uur aan wel een aardig stukje. Gezien we niet snel op de interstate (snelweg) kwamen keek AnneBeth even de instelling na en ja hoor hij stond op tolweg vermijden dus dat goed gezet dus scheelde een half uurtje. Onderweg nog even een bakje bij de M maar de koffie was lauw en mierzoet . De appels 🍏 waren ook op, wel 2 kleine schattige mini rode kartonnetjes met patat .Rond de middag kwamen we aan bij ons hotel. En ja hoor weer een valet (je auto wordt weggebracht en teruggebracht). Een prachtige hotelkamer hadden Gijs en Vicky voor ons geboekt. Zelfs een keuken met vaatwasser, een huiskamergedeelte en slaapgedeelte.
Hierna vertrokken we met de metro richting de stad. Hier was de metro wel heel mooi. Na een half uur stapte we uit in de buurt van het Capitool. Daar wilde we onze trip beginnen. Een plek met sowieso veel betekenis maar met de bestorming op het netvlies extra indrukwekkend.

Ze waren wel bezig met restauratie want het capitol zat gedeeltelijk in plastic 🫣 jammer voor de foto’s.

We gingen ook nog naar de botanische tuin daar in de buurt was dit vond vooral  Bregje leuk die verder nogal moeite had met het vele wandelen. Tijdens de wandeling zagen de dames een eenzaam eendje mogelijk in het water en gaf dat nogal wat emoties omdat het kuikentje daar zo alleen aan het zwemmen was maar even later zaten we gelukkig al wat meer eendjes zwemmen. Maar gezien we niet in Washington waren om eendjes te bekijken zijn we weer verder gegaan. Er moesten weer aardig wat stappen gedaan worden maar een uitkomst was hiervoor een elektrische step. Snel werd een app geïnstalleerd en konden we de elektrische step van het slot afhalen. Dat gaf eerst wel wat strubbelingen maar even later ging familie Ouwehand op de elektrische step verder Washington door om alle interessante gebouwen te bekijken. Natuurlijk stond op de nominatie ook het Witte Huis. We waren net bij het afgebakende plekje om wat foto’s te schieten maar helaas duurde het niet lang want ineens kwamen er beveiligers en stuurde ons allemaal weg. Waarschijnlijk was er iets georganiseerd op het Witte Huis wat niet gezien mocht worden en moesten alle paparazzi verdwijnen😀.
We gingen hierna op zoek naar een parkeerplek voor de step wat nog een hele puzzel was😂 Daarna gingen we naar het Lincoln monument. Dat was ook indrukwekkend.

Washington is een hele leuke stad, meeste museums zijn gratis en het ziet er alles goed verzorgd uit, het enige wat wel een dingetje is dat de monumenten wat vanaf elkaar liggen. Jammer dat we geen tijd hadden voor het bezoeken van de museums. We kwamen helaas tijd te kort. We moesten eigenlijk 3 kwartier lopen, dus pakte we weer de elektrische scooter. En toen we bij een kruispunt wilde oversteken kwamen ineens drie grote zwarte auto’s met sirenes en agenten hielden ons tegen. Stiekem een foto gemaakt 😀. We moesten helemaal omlopen. Zo kwamen we rond half negen in het hotel terug en wilde nog wat eten. Dat was wat lastig, in deze buurt was veel dicht. Probeerde nog pizza te bestellen, lukte niet. Toen maar opzoeken, was ca 13 minuten lopen. Wim en AnneBeth op weg gegaan. Kwamen met kleine loempia’s terug, pizzatent was ook dicht. Na een intensieve dag gingen we slapen.