3 mei 2023 Lancaster

4 mei 2023 - Bird in Hand, Verenigde Staten

Vandaag naar Lancaster, het gebied waar de Amish wonen. Na een lekker ontbijt en wat verwennerij van Vicky zijn we vertrokken. Echt een aanrader een Amerikaanse simkaart aanschaffen zodat je Google Maps kan gebruiken. Echt een must met autorijden hier. Lancaster is zo’n anderhalf uur van Warminster dus goed te doen. In Lancaster aangekomen even een bak ( ja bak is het hier geen bakje) koffie gekomen en ja uiteraard even een groot warenhuis ingelopen. De eerste mennonieten zagen we al daar lopen, het leken Amish maar die komen niet in winkels. Hierna gingen we naar kitchen kettle village een leuk dorpsgedeelte met leuke winkels. En uiteraard wilde we een buggyride doen. Dat was even zoeken want we wilde wel zo’n buggy die het meest op de Amish koetjes maar de eerste twee waren grote koetsen. Uiteindelijk vonden we een leuke koets haden we een leuk ritje met Paul de koetsier. Hij liet ons een stukje van de omgeving zien en gaf veel informatie. Hij was zelf een mennoniet. We hebben genoten, was erg leuk. Toen was het tijd om naar ons hotel te gaan. Een mooie, nette kamer. Even naar het zwembad gekeken, zag er ook mooi uit. Maar zwemmen hadden we voor de avond gepland we gingen eerst eten. Een echte Amerikaanse steakhouse waar we heerlijk gegeten hebben. Daarna nog even wat outlets bekeken en terug in het hotel richting zwembad gegaan. En grappig daar zwom ook een Nederlands gezin. Leuk om wat ervaringen met elkaar te delen. Moe en voldaan zijn we naar bed gegaan.