5 mei 2023 New York City

5 mei 2023 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

Vandaag de eerste dag in New York. We stonden vroeg op, 06:15. 8 uur vertrokken we, op weg naar The Statue of Liberty. Het weer was lekker; jasje niet eens nodig. Wel meegenomen voor de zekerheid, want op de boot kon het erg koud zijn. Net op tijd kwamen we aan, en het was gelukkig niet heel druk.
Voordat we op de boot naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld gingen liepen we eerst langs het monument wat twee hogen muren zijn en  als je ertussen kijkt zie je de plek waar de twin towers vroeger stonden.
Op naar de boot maar eerst door de bewaking alsof je door de douane gaat bij Schiphol.

Eerst maar naar het Vrijheidsbeeld naar het cadeau te kijken wat Frankrijk ooit gaf, maar we waren niet de enige 😜🤭

vanwege de rij voor de lift besloten we de trap te nemen 195 treden !

onderweg hoorden we wel wat gehijg maar Hoppa!👏 niet zeuren, boven was het mooie uitzicht nadat we het museum bekeken hadden over het ontstaan van het Vrijheidsbeeld.

Na de nodige foto’s op weg  weer met de boot naar Ellis Island

de plek waar ooit de immigranten binnenkwamen en volledig nagekeken (lichamelijk en Mentaal)werden voordat ze  toestemming kregen om zich in de USA te vestigen.

Vandaar uit weer met de boot terug en de auto ergens geparkeerd in New Jersey zodat we in een auto naar het volgende avontuur gingen. Namelijk de hardloop wedstrijd daar!Helaas file van 45 minuten dus de rit duurde wel rond de 2uur😩

Ik  begrijp nu waarom Gijs altijd zegt: Niet op JFK vliegen maar op New ark omdat de weg daar altijd super druk is

1. Marijke:
    5 mei 2023
    Hoi Wim en Jeannet Anne-Beth en Bregtje leuk om jullie reisverslag zo mee te lezen. Jullie hebben al veel gezien. Steakhouse zag er goed uit hopelijk smaakte hetook zo😋. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groetjes van Niek en Marijke
  2. Marleen Zuijderduijn:
    6 mei 2023
    Ha fam Ouwehand ,leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet er nog van!
    Groetjes van fam Zuijderduijn
  3. Marjan:
    6 mei 2023
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier nog en blijf vooral verhalen schrijven en foto's plaatsen!
    Groeten Wim en Marjan de Jong